کبوتر قهرمان

دانستنی های جالب از سر تا سر دنیا

کبوتر قهرمان

۹۷ بازديد
کبوتر قهرمان

چر آمی توسط کبوتربازان آمریکایی آموزش دیده بود و در طول جنگ جهانی اول در خدمت سپاه "سیگنال" ارتش آمریکا در فرانسه بود. در نبرد با آلمان پانصد نفر در دامنه‌ی تپه‌ای بدون مواد غذایی و مهمات به دام افتادند! آن‌ها پس از محاصره شدن توسط آلمانی‌ها کشته و زخمی شدند، و تنها صد و نود و چهار سرباز زنده ماندند! مهم‌تر و بدتر از آن این بود که به علت این که هیچ کس از مکان آن‌ها اطلاعی نداشت، آن‌ها توسط نیرو‌های خودی نیز بمباران می‌شدند و باید کسی به آن‌ها فرمان آتش بس می‌داد! سرگرد ویتلسلی پس از دو بار ارسال ناموفق برای کمک، آخرین شانس خود را با چر آمی امتحان کرد و او را به پرواز در آورد.

سرگرد نامه‌ای با این متن در یک قوطی به پای چپ چر آمی وصل کرد: "بسیاری از ما مرده‌اند و آنهایی که باقی مانده‌اند همه زخمی شدند! ما نمی‌توانیم از اینجا بیرون بیاییم! نیروهای خودی هم دارند ما را بمباران می‌کنند! به خاطر خدا جلوی آن‌ها را بگیرید!"

چر آمی در اوج تیراندازی‌ها به پرواز در آمد اما به شدت مجروح شد و سرانجام نیز سقوط کرد! اما او با اینکه یک پا و یک چشم خود را از دست داده بود تسلیم نشد و از جای خودش برخاست و با گلوله‌ای در سینه‌ خود در عرض بیست و پنج دقیقه چهل و پنج کیلومتر را پرواز کرد

او یادداشتی که همراه خود بود را به مقصد رساند و ارتش نیز مختصات جغرافیایی گردان گمشده را متوجه شد و صد و نود و چهار سرباز را نجات داد!

به چر آمی خدمات پزشکی ارائه داده شد و پزشکان برای زنده ماندنش تلاش بسیار کردند و او زنده ماند! یک چوب کوچک برای او تراشیدند و به جای پای از دست رفته‌اش قرار دادند!

او با وجود جراحت‌ها باز هم به ارتش آمریکا خدمت کرد و در سیزده ژوئن هزار و نهصد و نوزده در اثر جراحات وارده در نبردها به عنوان یک قهرمان واقعی جنگی درگذشت!

چر آمی جوایز و تقدیر‌های بسیاری نیز به پاس شجاعتش دریافت کرد! به او مدال شجاعت جنگی، مدال برگ بلوط نخل و مدال شجاعت حیوانات در جنگ و صلح اهدا شد! وی همچنین یک مدال طلا از اعضای سازمان یافته کبوتر بازیگران آمریکایی دریافت کرد!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.