مراحل و شرایط دریافت المثنی برگ سبز خودرو

دانستنی های جالب از سر تا سر دنیا

مراحل و شرایط دریافت المثنی برگ سبز خودرو

۳۷ بازديد
مراحل و شرایط دریافت المثنی برگ سبز خودرو


برگ سبز خودرو یک سند است که در زمان انتقال سند خودرو از فروشنده به خریدار، در مرکز تعویض پلاک خودرو صادر می شود. این برگ سبز مانند سند اصلی خودرو است و خریدار می تواند به آن استناد کرده و دیگر به دفترخانه برای دریافت سند مراجعه نکند. البته مراجعه به دفترخانه و دریافت سند اختیاری است.

در قسمت بالایی این برگ سبز، در کنار عبارت سند مالکیت خودرو، شماره سنا یا همان مالکیت خودرو نوشته می شود و این نشان دهنده اصالت و درستی برگ سبز می باشد.

اما اگر به هر دلیل این سند مفقود شود، مالک خودرو باید هرچه سریع تر نسبت به صدور المثنی اقدام کند؛ زیرا خودرو بدون سند، مشکلات زیادی را برای مالک ایجاد خواهد کرد.  برای آشنایی بیشتر شما با روند دریافت المثنی برگ سبز، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید تا با مراحل و شرایط دریافت المثنی برگ سبز آشنا شوید.

دریافت المثنی برگ سبز بدون مراجعه به پلیس

برای ثبت درخواست صدور المثنی برگ سبز، نیازی به مراجعه به پلیس و اعلام مفقودی نیست. افراد می توانند با مراجعه به مرکز تعویض پلاک، درخواست صدور المثنی برگ سبز را به ثبت رسانده و در تاریخ معینی آن را دریافت کنند؛ اما قبل از آن باید اقداماتی را انجام دهند و مراحلی را طی کنند.

مراحل  صدور سند یا برگ سبز المثنی

برای دریافت المثنی برگ سبز، مالک خودرو باید مراحل زیر را طی کند.

  • مالک خودرو باید یک نوبت آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار مبنی بر مفقود شدن سند مالکیت خود، منتشر کند. اگر تا ده روز بعد از انتشار آگهی خبری از پیدا شدن کارت سبز نشد، مالک با قبول هر گونه مسئولیت در قبال کشف، می تواند نسبت به صدور المثنی اقدام کند.
  • مرحله بعد مراجعه به مرکز تعویض پلاک خودرو 10 روز بعد از آگهی مفقودی است.

مدارک و شرایط لازم برای صدور المثنی برگ سبز خودرو

مالک خودرو باید در زمان مراجعه به مرکز تعویض پلاک خودرو، شرایط و مدارک زیر را داشته باشد.        

  • حضور مالک خودرو یا نماینده قانونی او و همچنین خودرو الزامی می باشد.
  • مالک باید اصل مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی و شناسنامه را به همراه داشته باشد. همچنین نماینده قانونی نیز باید مدارک شناسایی و اصل وکالت نامه را به همراه داشته باشد.
  • اصل کارت مشخصات خودرو
  • مدارک احراز سکونت مالک در آدرسی که اعلام کرده است.
  • بیمه نامه شخص ثالث معتبر
  • برگ معاینه فنی خودرو که از مراکز مکانیزه مجاز صادر شده باشد. این برگ معاینه برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از 4 سال از عمر تولید آنها می گذرد و برای خودروهای عمومی که بیش از یک سال از تولید آنها گذشته است، الزامی است.
  • گواهی مفاصا حساب از اجرائیات در صورتی که جرائم معوقه پرداخت نشده باشد.
  • واریز هزینه صدور المثنی برگ سبز به وسیله دستگاه های pos که در مرکز تعویض پلاک مستقر هستند.

پس از اینکه مالک با مدارک و شرایط لازم به درخواست صدور المثنی را به ثبت رساند، می تواند از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی، زمان دریافت برگ سبز خودروی خود را پیگیری کند؛ یعنی از زمان صدور و ارسال برگ سبز مطلع شود.

معمولا صدور و ارسال المثنی، دو تا سه هفته زمان خواهد برد؛ بنابراین مالک خودرو باید منتظر رسیدن المثنی برگ سبز بماند.

منبع: https://carap.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.